Skip to main content

راه‌اندازی پوشه در Unity

افزودن پلاگین

دانلود

با استفاده از لینک زیر می‌توانید فایل unitypackage پوشه را دانلود کنید:

پلاگین پوشه نسخه‌ی 2.5.0

نسخه‌های پیشین

برای دانلود و یا کسب اطلاعات در مورد نسخه‌های پیشین به بخش تاریخچه‌ی نسخه‌ها مراجعه کنید

ایمپورت‌

  • در پروژه‌ روی Assets کلیک‌راست کرده و Import package > Custom package را انتخاب کنید
  • پلاگین دانلود شده را انتخاب کنید

افزودن شناسه به مانیفست

قبل از اجرای برنامه باید توکن برنامه را از کنسول پوشه برداشته و در فایل AndroidManifest.xml قرار دهید. تگ دریافتی باید کدی همانند زیر باشد:

AndroidManifest.xml
<manifest ...>
<application ...>
<meta-data android:name="pushe_token" android:value="{PUSHE_TOKEN}" />
</application>
</manifest>

به جای {PUSHE_TOKEN} باید توکن برنامه‌ی خود را قرار دهید.

برای استفاده از امکان ارسال اعلان با استفاده‌ از موقعیت مکانی پرمیشن لوکیشن را نیز به مانیفست اضافه‌کنید:

<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION"/>
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_FINE_LOCATION"/>

<!-- Android 9 and higher -->
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_BACKGROUND_LOCATION" />

در صورتی که بخواهید آمار کاربران را بر حسب موقعیت جغرافیایی آنها مشاهده کنید و یا با فیلتر لوکیشن اعلان ارسال کنید باید کاربر این دسترسی را به برنامه بدهد.

فعالسازی کتابخانه

MultiDex

با توجه به اینکه بایستی مشکل MultiDex حل شود و همچنین با در نظرداشتن اینکه MinSDK=21 به بالا این خطا را نخواهد داشت، راه‌اندازی پلاگین به دو حالت MinSDK >= 21 و کوچکتر از 21 تقسیم خواهد شد.

یادآوری: حداقل مقدار MinSDK بایستی 17 (Android 4.2) باشد.

در این حالت کافیست پس از ایمپورت کردن پکیچ از منوی زیر اقدام به Resolve کردن نمایید

Assets -> External Dependency Manager -> Android Resolver -> Resolve (Force resolve یا)

سپس EDM4U اقدام به دریافت لایبرری‌ها خواهد کرد.

اجرای برنامه

برای اجرا شدن عملیات رجیستر پوشه نیازی به اضافه‌کردن اسکریپت خاصی نیست. کافیست برنامه را اجرا کنید.

در فایل SampleCode.cs مثالهایی از قابلیت‌های بیشتر قرار داده شده است.

استفاده از توابع پوشه

در صورتی که بخواهید تابعی از پوشه صدا بزنید بایستی آن تابع را در یک اسکریپت صدا زده و آن اسکریپت را به یک GameObject متصل کنید.

  • بر روی یک GameObject که در Scene موجود است کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Add component را انتخاب کنید و از گزینه‌ی Script یک اسکریپ (برای مثال SampleCode.cs) به GameObject متصل کنید.

ادامه‌ی کار

(بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید)

پروژه‌ی نمونه در گیت‌هاب

بررسی امکانات در نمونه‌ای از قبل طراحی شده دارای تمام امکانات کتابخانه‌ی پوشه

سوالات و مشکلات احتمالی

در صورتی که در یکی از مراحل زیر به مشکلی برخوردید یا هر سوالی در مورد کتابخانه‌ دارید