راه اندازی در اندروید استودیو

پیش‌نیازها

قبل از شروع کار موارد زیر را بررسی و از درستی آنها اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که هر یک از موارد زیر مشکل داشته باشد راه‌اندازی با مشکل مواجه خواهد شد.

  • برای گذر از تحریم سرور‌های Jcenter از ابزار گذر از تحریم یا ... استفاده کنید.
  • در پروژه شما باید MinSDKVersion >= 15 ,TargetSDK >= 28 باشد.
  • اپلیکیشن باید درکنسول ثبت‌ شود. راهنمایی
  • توکن مانیفست از کنسول برداشته ‌شود.
  • دستگاه تست باید دارای گوگل‌پلی‌سرویس بوده و اینترنت آن فعال‌ باشد.

اضافه‌کردن کتابخانه به پروژه

  • در فایل build.gradle اصلی پروژه خود در قسمت allprojects -> repositories عبارت زیر را اضافه کنید:
allprojects{
repositories {
...
jcenter()
google()
...
}
}
  • در فایل build.gradle ماژول اپلیکیشن خود در قسمت dependencies عبارت زیر را اضافه کنید:
implementation 'co.pushe.plus:base:2.0.4'

در صورتی که در پروژه از لایبرری ‌RxJava استفاده‌ می‌نمایید، برای جلوگیری از تداخل به جای کد بالا کد زیر را به dependencies اضافه‌ نمایید:

implementation("co.pushe.plus:base:2.0.4") { exclude group: 'co.pushe.plus', module: 'rxjava' }
  • در بخش android مقدار compileSdkVersion را برابر ۲۸ (و یا بیشتر) قرار دهید.
android {
compileSdkVersion 28
defaultConfig {
...
}
...
}
  • در بالای صفحه سمت راست sync را بزنید تا gradle سینک شود.

در صورت بروز خطا در هنگام سینک بخش راهنمایی خطا‌ها را بررسی نمایید.

اضافه‌کردن محتوای مانیفست

وارد پنل کاربری پوشه شوید و در قسمت اپلیکیشن‌ها، بر روی آیکون دریافت منیفست کلیک کنید (این آیکون را می‌توانید با کلیک بر روی علامت سه نقطه‌ی گوشه‌ی سطر مربوط به هر اپلیکیشن ببینید). منیفست اندروید استودیو را انتخاب کنید و محتویات آن را مطابق راهنمای موجود در پنل، به تگ ‍‍application در فایل AndroidManifest.xml پروژه خود اضافه کنید.

محتوای اضافه‌شده به مانیفست بصورت زیر خواهد بود:

<meta-data
android:name="pushe_token"
android:value="PUSHE_TOKEN" />

به جای PUSHE_TOKEN باید توکن برنامه‌ی خود را قرار دهید.

و محل اضافه‌کردن آن در فایل AndroidManifest باید مطابق زیر باشد:

<manifest ...>
<application ...>
...
<!-- تگ باید مانند نمونه زیر داخل تگ اپلیکیشن قرار گیرد -->
<meta-data android:name="pushe_token" android:value="PUSHE_TOKEN" />
</application>
</manifest>

برای استفاده از امکان ارسال اعلان با استفاده‌ از موقعیت مکانی پرمیشن لوکیشن را نیز به مانیفست اضافه‌کنید:

<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION"/>

در صورتی که بخواهید آمار کاربران را بر حسب موقعیت جغرافیایی آنها مشاهده کنید و یا با فیلتر لوکیشن اعلان ارسال کنید باید کاربر این دسترسی را به برنامه بدهد.

تست برنامه و مشاهده نصب آن در پنل پوشه

پس از اجرای برنامه به طور خودکار پوشه اقدام به رجیستر می‌کند و نیاز به اضافه‌کردن کدی نیست. پس از اینکه کتابخانه پوشه را مطابق با آموزش داده شده به پروژه خود اضافه کردید، می‌توانید اپلیکیشن خود را اجرا کرده و بر روی دستگاه خود نصب و تست کنید.

  • در پنل پوشه خود به صفحه نصب ها بروید.
  • بعد از گذشت زمان کوتاهی یک ردیف مشخصات نصب به لیست نصب ها اضافه می شود که متعلق به گوشی شما است.
  • یک اعلان تست ارسال کنید. دقت کنید تلفن همراه شما به اینترنت متصل باشد.

نکته: اگر می خواهید اپلیکیشن را بر روی Emulator تست کنید، بر روی ایمولاتور شما باید Google API نصب باشد.

ادامه‌ی کار

(بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید)

پروژه‌ی نمونه در گیت‌هاب

بررسی امکانات در نمونه‌ای از قبل طراحی شده دارای تمام امکانات کتابخانه‌ی پوشه

سوالات و مشکلات احتمالی

در صورتی که در یکی از مراحل زیر به مشکلی برخوردید یا هر سوالی در مورد کتابخانه‌ دارید

مشاهده‌ی امکانات بیشتر

مشاهده‌ی امکانات پیشرفته ارائه‌ شده در کتابخانه‌‌ی پوشه